Strikkeplaner og inspirasjon.

Jeg jakter alltid nye oppskrifter for å strikke til sønnen min, jeg ELSKER barnestrikk. Det finnes sååå mye fint. Og det går så fort å strikke det også. Det som ligger øverst på lista er nettopp disse 3:

1. Willumsselebukser fra petiteknit. 2. Rillesett fra myknitsandme 3. Selbusokker. (Bilder lånt fra google)

Først og fremst nå, så er det julegaver som blir prioritert på pinnene, for førstegang så skal jeg strikke en del julegaver, og dette året har jeg endelig lagt planene, slik at det er gjennomfør bart. Jeg venter på garn i posten, og jeg gleder meg til å starte. 
Tenkte at hjemmestrikk må være fint å få, syns julegaver blir bare vanskeligere, og vanskeligere. Siden de fleste har alt de trenger. Jeg er jo den eneste på min side av familien som strikker, så da får jeg vel utnytte det!
Jeg vet jo ikke om mottakerne leser bloggen, så hva som skal strikkes, kan jeg ikke dele før eventuelt etter jul :-) 

Tradisjonsstrikk er jo alltid fine gaver, alt fra selbuvotter, raggsokker, luer, kofter, marius mønster og setedalsstrikk. Jeg er også veldig glad i tradisjonsgenseren Islender. Så enkel, men gud så lekker! Har skikkelig lyst å strikke til min samboer med raglan felling! 

Lekker, ikke sant? 

Vi får se hva man får tid til. Det er jo begrenset hvor mye tid man har til å legge ned i strikkingen, i en ellers hektisk hverdag. Samboeren er jo en stor kar, så det tar tid å strikke gensere i str XL, jeg har tidligere strikket islandsgenser til han. Den tok nok tid, til tross for at den er strikket i tykt garn og pinner. 

(Se bort i fra rotet, er eneste bildet jeg har av den) Oppskriften er hentet fra hjemmet sitt blad. Og er strikket i Sandnes garn Alpha. Veldig lekker syns jeg, og samboeren er veldig glad i den :-) 

Er du glad i hjemmestrikk? Hadde du vært glad for å få hjemmestrikk i gave?

- B

#Strikking #strikkedilla #håndarbeid #inspirasjon #strikkemamma #garn #garndilla #gaver #gavermedkjærlighet

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

frkjohnsen

frkjohnsen

27, Trondheim

I en verden hvor ikke alle er perfekt.