Strikkeplaner og inspirasjon.

Jeg jakter alltid nye oppskrifter for strikke til snnen min, jeg ELSKER barnestrikk. Det finnes s mye fint. Og det gr s fort strikke det ogs. Det som ligger verst p lista er nettopp disse 3:

1. Willumsselebukser fra petiteknit. 2. Rillesett fra myknitsandme 3. Selbusokker. (Bilder lnt fra google)

Frst og fremst n, s er det julegaver som blir prioritert p pinnene, for frstegang s skal jeg strikke en del julegaver, og dette ret har jeg endelig lagt planene, slik at det er gjennomfr bart. Jeg venter p garn i posten, og jeg gleder meg til starte. 
Tenkte at hjemmestrikk m vre fint f, syns julegaver blir bare vanskeligere, og vanskeligere. Siden de fleste har alt de trenger. Jeg er jo den eneste p min side av familien som strikker, s da fr jeg vel utnytte det!
Jeg vet jo ikke om mottakerne leser bloggen, s hva som skal strikkes, kan jeg ikke dele fr eventuelt etter jul :-) 

Tradisjonsstrikk er jo alltid fine gaver, alt fra selbuvotter, raggsokker, luer, kofter, marius mnster og setedalsstrikk. Jeg er ogs veldig glad i tradisjonsgenseren Islender. S enkel, men gud s lekker! Har skikkelig lyst strikke til min samboer med raglan felling! 

Lekker, ikke sant? 

Vi fr se hva man fr tid til. Det er jo begrenset hvor mye tid man har til legge ned i strikkingen, i en ellers hektisk hverdag. Samboeren er jo en stor kar, s det tar tid strikke gensere i str XL, jeg har tidligere strikket islandsgenser til han. Den tok nok tid, til tross for at den er strikket i tykt garn og pinner. 

(Se bort i fra rotet, er eneste bildet jeg har av den) Oppskriften er hentet fra hjemmet sitt blad. Og er strikket i Sandnes garn Alpha. Veldig lekker syns jeg, og samboeren er veldig glad i den :-) 

Er du glad i hjemmestrikk? Hadde du vrt glad for f hjemmestrikk i gave?

- B

#Strikking #strikkedilla #hndarbeid #inspirasjon #strikkemamma #garn #garndilla #gaver #gavermedkjrlighet

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

frkjohnsen

frkjohnsen

27, Trondheim

I en verden hvor ikke alle er perfekt.